MÅSTE HA!

I helgen hade vi fest... sommarens sista och i o med det välkomnar jag hösten ;)
Det har varit en skitsommar rent vädermässigt så höst ska bli mysigt nu...

Det kliar i fingrarna att få byta gardiner, in med mustigare färger och varmare nyanser... jag vill tapetsera om vår fondvägg (Scchh... säg inget till min sambo ;) ha ha) Jag vill ha en egen stooor garderob med plats för alla mina smycken och skor.... jag vill så mycket... men allting står på sparlåga nu då vi väntar besked om husbygge ;)

Jag är verkligen en ombytlig människa när det gäller inredning.
Barnens rum är precis klara. Pojkarna har lite djungeltema med trädkojesängen som stora killen önskade, supermysigt.... f a s t.... det hade ju varit fint med ljusare inredning... klara lekfulla färger som orange och blått. He he... jag skulle ändå ändra mig efter en vecka...

Lillasysters rum är prinsessigt i ljusa färger och massa vitt... såå vackert... f a s t... det hade varit kul med mörkare färger och mer mys... ha ha...
Det är tur jag inte har ork och tålamod nog att ändra allt praktiskt varje gång jag gör det i tanken...

Jag gillar verkligen lite lyxig känsla hemma blandat med unika egna detaljer och gamla loppis-köpta saker... men ett riktigt fint lantligt kök är också såå fint ju...
Kan man ha flera hus kanske? ;)

Leveranstiden hos vår husleverantör är lång nu och det blir garanterat en vinter i vårt lilla hus ;)
För att klara det insåg jag att jag MÅSTE ha en diskmaskin... jag klarar fan inte av att diska för hand. Det är nåt i mig som får panikångest och vill springa härifrån då... ha ha... nån gång, absolut, men inte efter en stor familj varje dag...
Och vi har så klart inte plats för en diskmaskin, knappt en bänkdiskmaskin så jag klurar som bäst på det nu.... för jag SKA ha en...
Kanske bygga ut köksbänken lite?
Kanske ta bort ett underskåp?
Suck... det tåls att tänkas på...

Sommaren gick så fort och det är väl inte länge tills min älskade sjö fryser... det finns inget så rofyllt som att sitta vid vattnet och bara vara.... underbart...

Nej nu ska jag njuta av lugnet med sovande barn o jobbande kärlek...

Kommentarer
Postat av: Tina Wedin

men köp en diskmaskin då:) Vi vill inte att du ska få panik attacker lite nu och då.



kram

2009-08-31 @ 23:01:15
URL: http://thechroniclesoftina.blogspot.com/
Postat av: T

JA jag menar ju det ;) MIn sambo verkar dock inte inse allvaret så jag tänker köpa en o ställa hit o så ska han få se vad bra allt blir ;) He he

kram

2009-09-01 @ 07:42:03
Postat av: R

Jag tror seriöst att du kommer att hamna på hispan den dagen ni skaffar hus! ;)

Love ya...

2009-09-02 @ 20:21:56
URL: http://ronjah.blogg.se/
Postat av: Tina Wedin

Men du kanske är sämst på att uppdatera..:P

hur går det med hus och allt?

vad ligger huset? alltså vart är det ni bor.. antar det är storsjön man ser men den är ju ganska stor så jag struntar i att gissa mig fram hehe



Hoppas allt är bra



/Tina

2009-09-16 @ 14:28:24
URL: http://thechroniclesoftina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0